San Francisco - Las Vegas - Sacramento

We zijn weer op weg naar de states. Weer een prima vlucht gehad. Weer wat films en serie bekeken en de vlucht was zo voorbij. Over een paar jaar zal de wifi ook wel gratis zijn aan boord, hoop ik. :)

Via Economy Car Rentals een Midsize SUV gehuurd bij Alamo. Dit keer gekozen voor een Nissan Rogue SV. Dat is in Nederland een Nissan X-Trail. Via de skip the counter rechtstreeks naar de garage en een auto uitgezocht. De volgende dag uiteraard gekeken of we Sirius XM aan de praat kregen, en ja hoor weer gelukt. De  proefperiode was nog niet verbruikt op deze auto.

Na de vlucht reden we gelijk San Francisco uit richting Gilroy. Yep daar waar de outlet mall is :).
We liepen het Best Western Plus Forest Park inn in en vroegen of ze nog een kamer voor ons hadden. Met een beetje onderhandelen kregen we een mooie prijs. Smorgens het welbekende Best Western ontbijtje. Zo, de trip kan nu eindelijk beginnen, we zijn er weer.

Met de voor ons bekende jetlag vroeg op, dus tijd om de boodschappen te doen. In Californië is de foam koelbox niet meer zo populair en we besluiten om het gepiep achterin de auto ook de mond te snoeren en een koeltas te kopen. Deze nemen we wel als handbagage mee terug naar huis.
Een paar zakken chips, cola, monster, waterflesjes en siroop knijpflesjes om het water smaak te geven en een zak Twizzlers. Hier komen we de komende dagen wel even mee vooruit. Nu op naar vrienden die in Palmdale wonen. Ze weten alleen nog niet dat we komen. We gaan de highway 1 af naar beneden en hopen vanavond bij deze vrienden aan te komen. Here we go!

We zijn onderweg. De veelbesproken highway 1.
Van alle kanten wordt het aanbevolen om deze weg van noord naar zuid te rijden omdat je dan aan de kan het water rijdt en de meeste uitzichtpunten liggen dan aan jouw kant. Dat maakt het uitvoegen en wegrijden een stuk makkelijker. Helaas was het bewolkt. Maar het uitzicht is wel erg mooi.

Op verschillende plekken vind je een stop waar een hele berg stinkende zeeleeuwen liggen.
Heel apart om deze beesten toch zo dichtbij te zien luieren, vechten, zwemmen en weer in slaap vallen. Ook zijn we even wezen kijken bij Hearst Castle in het visitor center. Verder geen tour gedaan. Dit ivm tijd en ook niet zo heel veel zin in.

Als het al donker begint te worden twijfelen we of we nog doorrijden naar onze vrienden of dat we een hotel zoeken. Ik wil doorrijden, zodat we deze avond hebben om ze te zien, mochten ze morgen vroeg een uitje hebben lopen we ze mis. En langer blijven is niet mogelijk met onze planning. We gokken erop en bellen savonds nog aan de deur. Yes ze zijn thuis en flabbergasted dat wij ineens voor de deur staan. Het zou nl een van de laatste keren zijn aangezien ze weer naar Nederland komen na een aantal jaar in Amerika gewoon te hebben. Zo gastvrij als ze zijn mogen we zelfs blijven slapen.

De volgende dag, gaan wij even alleen op stap in de buurt zodat onze vrienden hun eigen ding konden doen die ze in de planning hadden. Zij adviseren om naar Devil's Punchbowl te gaan. Niet al te ver, niet al te groot maar wel een leuke hike. Deze hike is voor alle leeftijden te doen.

Terug bij onze vrienden kletsen we wat en gaat de tijd zo voorbij. Altijd super gezellig hier. Tja, en dan komt natuurlijk altijd de vraag... wat eten we vandaag? Vele opties in de buurt.
Wat willen de kids? Wat willen wij?
Een etentje bij de Outback Stakehouse is voor iedereen een feest.

De volgende dag gaan we op weg naar Calico Ghost town. Een lekker toeristische trekpleister. Maar eerst nog even langs Barstow.

Calico Ghost Town. Een leuke stop op weg naar Las Vegas. Het ligt hier.
Een leuk dorpje met de standaard cowboy saloon, winkels en gevangenis. De entree is op een normale dag $8,-. Als er een festival is kan het iets duurder zijn. Je kan er ook camperen of een huisje huren. Bekijk de website voor deze opties.

Na Calico is het tijd voor een hapje. Vlakbij aan de i15 ligt Peggy Sue's Diner. Hier dus!
Een diner zoals je ze alleen back in the fifties zag.
Zelfs het personeel loopt helemaal in de juiste klederdracht wat het plaatje helemaal perfect maakt. Uiteraard zit er nog een leuk winkeltje in, waar je leuke souvenirs kunt kopen.

Net na de Primm outlet mall, kom je langs Jean, hier neem je de afslag om op de Las Vegas Blvd te komen. Klopt, dit is in feite al de strip, maar nog lang niet in Las Vegas. Deze weg is gewoon lang.
Blijf richting Las Vegas rijden en je komt dan langs de 7 magic mountains. Ofwel 7 pilaren van opgestapelde gekleurde stenen.

Dan is het tijd om onze MyVegas rewards in te gaan leveren met een gratis overnachting in het Luxor.
We checken in en krijgen een prima kamer met zicht op het Excalibur hotel. We hebben ook nog een gratis diner buffet pas via MyVegas voor in het Bellagio en gaan die kant op om ons buikje rond te eten. Onderweg pakken we nog een fonteintje mee.

Het was weer lang geleden dat we naar Valley of Fire geweest waren. Dit park is mooi genoeg om er meerdere keren heen te gaan. De vorige keer was het ook verschrikkelijk heet en waren we er zo doorheen. Dus nu wat beter uit te houden weer om het zo wat rustiger aan te doen en er de tijd voor te nemen.

Laat nou net Miss Jackson in de stad zijn.
Even kijken wat de prijzen zijn voor een kaartje.

En of het niet al uitverkocht is.
Plek zat en we kiezen een mooi plekje in het midden van de zaal. Mooi concert en ze doet nog best goed mee op die leeftijd.

Bowl of Fire, nee je bedoelt Valley of Fire zeker?
Nee ik bedoel hier Bowl of Fire. Een stuk minder bekend maar ook een stukje rode rotsen met mooie vormen. Dit ligt aan de north shore road van Lake Mead. Er is een parkeer haven waar je kan parkeren langs de weg. Dan loop je haaks op de weg de wildernis in en volg daarna de cairns.

Na een paar daagjes Vegas is het wel weer genoeg geweest met al die lichtjes, herrie en drukte. We besluiten om dwars door Death valley te rijden en evt nog wat dingen in het park mee te pakken nu we er toch zijn. Volgens mij de 4e keer dat we hier komen. Maar ook dit is een park waar zat te zien is voor meerdere keren. Nu ook even bij de west uitgang Father Crowley Vista Point op geweest. Hier komen soms de straaljagers door de vallei vliegen. En vanaf dit punt kijk je bovenop de straaljagers.

Na Death Valley zoeken we een slaap plek in Lone Pine. Niet heel veel te beleven hier. Zelfs hotels zijn er weinig. We verblijven in Best Western plus Frontier Motel. De volgende dag staat Alabama Hills op het programma. Relatief klein park, maar wel erg mooi. Jammer dat er toen wij er waren veel tenten en campers door het hele park stonden. Je kon bijna geen foto maken zonder dat er een tent of camper op stond. Veel vrijheid in dit park dus.

Vanuit Alabama Hills rijden we de 395 verder naar het noorden. Links van ons de besneewde bergtoppen van de Sierra Nevada die ons een heel eind volgen. Vele wegen die kant op zijn nog gesloten.

Bij Lee Vining bekijken we het Mono lake eventjes.

Reno
We waren er nog nooit geweest en hoorde van andere dat het ook niet heel erg de moeite was. Maar goed, wij willen ook onze eigen mening maken.
Het was inderdaad een beetje vergane glorie. We hebben er eventjes doorheen gelopen en wat dingen bezichtigd.

Virginia City stond vervolgens op het plan. Er zou een mooie trein rit naar toe zijn. Maar bij de trein aangekomen reed hij die dag niet. Dan de rit maar met de auto. En daar geen minuut spijt van. Erg leuk dorpje met musea en leuke winkeltjes en oudheden. Hopelijk een andere keer terug maar dan wel met de trein. Bij binnen komst kom je gelijk al bij het Fourth Ward School museum uit. Een mooi statig gebouw en indrukwekkend verhaal.

Vanuit Virginia City rijden we naar Lak Tahoe.
Via de hoofdstad van Nevada rijden we onderlangs het grote meer van Tahoe en stoppen af en toe voor een mooie uitzicht.
In de Emerald Bay hebben we een mooi uitzicht op Fannette Island.
We stoppen daar om even de Eagle Falls te gaan zien. Een hoop kletterend water dat zich naar beneden stort.