San Diego - Las Vegas

Voor deze reis hebben we gekozen voor een wat zuiniger model van de Midsize SUV categorie. Er stonden een aantal auto's klaar om uit te kiezen. Deze was het nieuwst en het meest luxe.

Een Ford Escape Eco boost.

Tja, de kleur was inderdaad minder. Maar dan vind je hem wel lekker snel terug in een parkeer garage.

Dit jaar gaan we beginnen in San Diego. En via Joshua Tree park gaan we richting Palm Springs. Vervolgens rijden we naar Palmdale alwaar wij vrienden hebben wonen en gaan daar op visite en dat weekend wat leuks doen met zijn alle. Na het weekend zullen wij via Death Valley en Red Rock in Las Vegas uitkomen.

Maar nu eerst San Diego.

Vanaf het vliegveld stellen we ons hotel in. We hebben het eerste hotel vastgelegd aangezien we toch een aantal dagen hier blijven. We hebben via google maps bekeken welke hotel een goede ligging heeft ten opzichte van de prijs. Aangezien we ook een loyaliteits pasje hebben van Best Western, kwamen we uit bij Best Western Yacht Harbor hotel.

We hebben een kamer met uitzicht op de jacht haven en het zwembad.

En gratis parkeren.

De volgende dag pakken we de auto en gaan richting de haven en old town. In de haven liggen verschillende boten, waaronder dit piraten schip en wat kleine cruise schepen en een vliegdekschip. Bij old town hebben we een gratis parkeer plekje gevonden. En informeren naar de hop-on hop-of tour bus.

We hoppen of bij Plaza de Panama en kijken daar even rond. Er zijn een berg musea daar die tevens in mooie gebouwen hun vestiging hebben. Een aantal verschillende tuinen waaronder een Botanische en een Japanse.

Je kan hier makkelijk een paar dagen rond snuffelen als je echt into de musea bent.

Het vliegdekschip de USS Midway Museum.

Een bootje van formaat dat niet meer in gebruik is en wordt gebruikt als museum. Je kan de boot op en helemaal op eigen houtje en met een koptelefoon door de boot rondlopen. Overal krijg je uitleg over wat je ziet. Erg leuk en indrukwekkend om te zien hoe het er op zo'n boot aan toe gaat. Om de brug te zien worden er groepen gemaakt en ga je begeleid naar boven samen met een tourguide. Deze geeft informatie over deze ruimtes. Boven op het dek staan nog wat vliegtuigjes en wordt er door veteranen nog wat uitleg gegeven als je wil.

Met de bus rijden we door naar het Horton Plaza om wat te winkelen. Dit bevindt zich in het Gaslamp Quarter. Een wijk waar de straatlantaarns een vlammetje bevatten om licht te krijgen.

Het winkelcentrum ziet gezellig uit. We lopen wat rond en nemen wat lekkers te eten. Aan het eind van de tour bekijken we old town en de old town market nog even.

Vervolgens richting hotel. Morgen gaan we San Diego Verlaten.

San Diego is een erg leuke stad waar je zeker nog vaker terug kan komen. Er is zat te doen.

Van San Diego rijden naar de Salton Sea. En volgen de dit meer langs de zuidelijke kant richting Palm Springs. Het is een redelijk saaie weg. Vlakbij de Salton sea zijn heel veel boomgaarden met citrus vruchten. Maar ook Palmbomen en andere bomen staan hier te groeien tot ze overgeplaatst worden en of verkocht worden.

Het hotel dat we vooraf uitgezocht hadden blijkt erg luxe te zijn. Aangezien we nog wat punten gespaard hebben vragen we bij de receptie of we genoeg punten hebben voor een overnachting. We hadden een beetje het vermoeden dat het veel te weinig punten zou zijn dus we stonden daar een beetje met het schaamrood op de kaken dat ze ons uit zouden lachen. Maar het tegendeel was waar. Precies genoeg punten en we kregen een mooie kamer. In de lobby kon je in een bootje stappen om zo naar het restaurant te varen of gewoon een romantisch rondje. We kregen zelfs een gratis rondje minigolf.

De volgende dag stond Joshua Tree op het programma. Vanuit Palm Springs rijden de een stukje terug naar Salton Sea en blijven we op de i10 die dan aan de noordelijke kant van de Slaton Sea blijft. Een afslag naar links bracht ons het park in.

We rijden dwars door het park en om de zoveel kilometer verandert het landschap. Ik had er verschillende verhalen over gehoord, maar vind het toch zeker wel een mooi park. Niet voor een week, maar je kan er best een poos in verblijven. Bijna bij de uitgang komt er een vos (achtig) even nieuwsgierig naar ons kijken of we nog wat te eten hebben denk ik. Van ons krijgt hij niks, dat is zelfs verboden.

Vanuit Joshua Tree rijden we naar Palmdale. Een wat kleinere plaats net boven Los Angeles. Onze vrienden uit Utah zijn daar heen verhuisd en dus gaan we weer even langs. We hebben samen een weekendje gepland. Met 1 auto vertrekken we naar Solvang. Een klein plaatsje in de ban van Denemarken. Het zijn een paar straten die in Deense stijl zijn gemaakt. Met allerlei Deense winkeltjes. We zoeken een parkeer plekje en wandelen de straten door en hangen de toerist uit. We eten wat lekkers en gaan een stukje verderop kijken. Vervolgens rijden we naar Oxnard voor een overnachting.

Vanuit Oxnard rijden we Los Angeles binnen. We gaan proberen om dichtbij het Hollywood sign te komen. Helaas was de route die ik op internet gevonden had niet toegankelijk en werd zelfs bewaakt. Via een andere weg konden we nog wat leuke foto's maken. Maar er achter of er vlakbij was niet mogelijk zonder hele gekke toeren uit te halen.

Even een schaduw foto maken met onze vrienden bij het Griffith Observatorium in LA.

Uiteraard bekijken we het Griffith Observatorium van onder tot boven. Ook leuk voor de kinderen. Hier waren wij ook nog nooit geweest. Een interessant gebouw en een mooi smoggy uitzicht over Los Angeles en aan de andere kant weer uitzicht op het Hollywood sign. Zeker leuk om te doen als je in de buurt bent en van astronomie houd.

Op de terug weg naar Palmdale maken we nog even een tussen stop bij Vasquez Rocks. Een leuk klein park met een paar hoge rotsformaties. Je kunt er goed bovenop klimmen, wat je een mooi uitzicht geeft over de omgeving.

Met hun kinderen zoeken we nog snel even een geocache. Wij zijn nog erg nieuw op het gebied van geocaching, maar vinden het wel leuk. Wellicht om dit zelf ook te gaan doen.

De volgende dag verlaten we onze vrienden en rijden richting Death Valley. Meerdere keren geweest, dus nu tijd voor wat andere uitzichten. We besluiten naar Dantes View te rijden. Vanuit hier heb je een prachtig uitzicht over de valley / Badwater. Het is een leuke rit naar boven. Op deze weg dachten we een dikke spin gezien te hebben op de weg. Het schetst onze verbazing dat hij op de terug weg nog steeds op de weg zit. Een dikke harige vogelspin (achtige). Hij lijkt wel dood, maar geen van ons durft er te dichtbij te komen en dus laten we hem maar liggen.

Vanuit Death Valley rijden we richting Las Vegas. Onder weg stoppen we voor een rondje door het Red Rock State Park. Dat zo goed als tegen Las Vegas aan ligt. Het is niet heel groot en je rijdt er een leuk rondje met de auto doorheen. Er zijn verschillende stops waar je een trail is om een hike te doen. Dit rondje zit vol met verschillende rotsformaties in verschillende kleuren waaronder uiteraard het mooie rood. Na het rondje op naar ons Red Rock Hotel in Las Vegas. Via het MyVegas spel hebben we daar een gratis overnachting en een lekker buffet bemachtigd.

Uiteindelijk in Las Vegas aangekomen. Het Red Rock Hotel was een prima hotel. Het ligt niet echt in de buurt van de strip, maar als je toch een auto hebt is het wellicht een optie. Het staat in een nette buurt en er is een winkelcentrumpje bij. Vanuit het hotel heb je of zicht op Red Rock of richting de strip.

Onze zoveelste keer in Las Vegas, ben de tel even kwijt. We gaan ook nog maar een keer bij de welbekende Pawnshop kijken. Deze Pawnshop heeft een eigen serie op History Channel. Helaas zijn alle bekende koppen weer niet aanwezig.

Uiteraard bekijken we de strip weer en lopen weer van de een naar de andere hotel.

Na de pawnshop gaan we even kijken bij het neon museum. De tours zijn vol en we kopen een kaartje voor de volgende dag.

De volgende dag komen we terug op de afgesproken tijd en gaan met de tour guide het museum in, of uit, want het is allemaal buiten.

Er is een pad gemaakt tussen alle signs in waar we doorheen lopen en uitleg krijgen over de neon signs. De dame weet erg veel verhalen over de signs en de verhalen achter de signs. Erg leuk om te zien.

Bij de Linq, wat vroeger het Imperial Palace was, is nu een nieuwe attractie geplaatst. Een reuze rad genaamd "High Roller". Deze is te bereiken door het tevens nieuwe winkel straatje tussen Linq en Flamingo.

Je kunt kaartjes kopen voor een ritje overdag of voor 's avonds. Wij hebben hem overdag gedaan. De avond kaartjes zijn ook een stuk duurder.

De High Roller staat achter de hotels en een goede blik op de strip is er dus niet echt. Je kijkt voornamelijk bovenop de hotels waar hij achter staat.

Als je naar de andere kant kijkt is het helemaal weinig moois. Wellicht is het dan toch mooier om het 's avonds te doen, dan heb je nog het aanblik van de lichtjes overal. Al met al een dingetje dat je ooit een keer gedaan moet hebben en waarschijnlijk daarna nooit meer. Voor een mooier uitzicht kun je beter bij Paris de Eiffel Toren op gaan. Geeft je ook een mooi uitzicht op de Bellagio Fonteinen.

We struinen nog een keer over de strip en genieten van de gekke mensen, de hoeveelheid mensen en de lampjes.

We pakken nog een Bellagio fontein show mee en een vulkaan uitbarsting bij Mirage. We slapen in het Excalibur hotel. Waarom? Omdat het gratis is. Dit hebben we bij elkaar verdient met het spelen van het spel MyVegas.

Las Vegas is een plek om geregeld terug te komen. Dus zullen we dat vast nog wel een keer doen.